Tytuł:Reklama w prasie żydowskiej - odzież i dodatki
Sygnatura: Kc06
Opis: Ciekawostką w przedwojennej prasie jidyszowej są reklamy. Mimo tego, że treść prasy jest zazwyczaj drukowany całkowicie w języku jidysz to reklamy bardzo często opisywane są nie tylko w tym języku, ale też po polsku, niemiecku i rosyjsku.
Prawdopodobne przyczyny takiego podejścia do reklam są dwie, z jednej strony zmniejsza to koszty i pozwala wydrukować tę samą reklamę (której przygotowanie wiązało się z często dużymi kosztami) zarówno w prasie polskiej jak i jidyszowej. Z drugiej strony reklama taka staje się bardziej uniwersalna i istnieje szansa, że dotrze nie tylko do adresatów znających język jidysz. Warto też zwrócić uwagę, że reklam w prasie jest bardzo wiele i tak jak dzisiaj stanowi istotne źródło finansowania periodyków.
Wyglądać szykownie i zrobić wrażenie na innych ludziach to jeden z podstawowych celów dużej części społeczeństwa już od zarania dziejów. Stąd prawdopodobnie wynika duża ilość reklam dotyczących mody i ubioru.
Serwis wykorzystuje pliki cookie do celów statystycznych. Jeśli się na to nie zgadzasz,wyłącz obsługę plików cookie w swojej przeglądarce internetowej.