RRRR-MM-DD
Usuń formularz

Pisma rabina Kalonimusa Kalmana Szapiry

strona 173 z 380

Osobypokaż wszystkie

Miejscapokaż wszystkie

Pojęciapokaż wszystkie

Przypisypokaż wszystkie

Szukaj
Słownik
Szukaj w tym dokumencie

Transkrypt, strona 173


Wprowadzenie do chasydyzmu [2] 139

2.

Lata trzydzieste XX w. – 10.08.1942, b.m. – Warszawa-getto. Kalonimus Kalman Szapiro, rabin z Piaseczna, Wprowadzenie do chasydyzmu (Mawo ha-szearim). Podręcznik do wychowania starszej młodzieży, żonatych młodych mężczyzn uczących się w jesziwach, zawierający wprowadzenie do myśli chasydzkiej oraz służby bożej w duchu chasydyzmu, odnosi się także do zapomnianych instytucji chasydzkich i zachęca do ich odnowienia. Kontynuacja podręcznika Hachszarat ha-awrechim – Podręcznik adepta (w tym tomie, dok. 1)

[1] Z Bożą pomocą.

Wskaż mi, Panie, drogę swoją, Bym postępował w prawdzie twojej;
Spraw, by serce moje jednego tylko pragnęło, bojaźni imienia twego!1

Księga obowiązku adeptów

Część pierwsza, stanowiąca wstęp do [pozostałych] części zawartych w tej
księdze.

Ta księga stanowi trzecią część podręczników Chowat ha-talmidim oraz Podręcznik adepta i tylko ten, kto przeczytał je wszystkie, będzie mógł zajrzeć także i do tej.

ccKalonimus Kalmisz, ze świętą pomocą naszego wielkiego nauczyciela, rabiego Elimelecha z Grodziska2, NBBPSŚcc.

ddPrzewodniczący sądu rabinackiego w Piaseczniedd3

[1v]

Z Bożą pomocą.

ROZDZIAŁ 1

Dowiadujemy się z Gemary, Megila 14a, że czterdziestu ośmiu proroków i siedem prorokiń4prorokowało Izraelowi, niczego nie ujmując i niczego nie dodając do tego, co zapisano w Torze poza mikra Megila5, itp., zgodnie z nauką, że „Wielu powstało proroków w Izraelu, dwa razy więcej niż wychodzących z Egiptu6, ale tylko proroctwa potrzebne kolejnym pokoleniom zapisano, a tego, co zbędne [dla nich] nie zapisano”, koniec cytatu z Gemary.