RRRR-MM-DD
Usuń formularz

Pisma rabina Kalonimusa Kalmana Szapiry

strona 221 z 380

Osobypokaż wszystkie

Miejscapokaż wszystkie

Pojęciapokaż wszystkie

Przypisypokaż wszystkie

Szukaj
Słownik
Szukaj w tym dokumencie

Transkrypt, strona 221


Wprowadzenie do chasydyzmu [2] 187 i mądrości, która oświeca człowieka mądrego i cnotliwego331, w którym mądrość i cnoty biorą swój początek. Podobnie w naczyniach [jest] światło, ale jest to światło blasku, tylko z blasku się biorące, a nie z samego światła, z miejsca, gdzie światło bierze swój początek. Natomiast syn Izraela pragnie ze wszystkich sił i w nim poczynają się mądrość i dyspozycje. Dlatego też przez niego objawiają się dusza najwyższa i wewnętrzna strona dyspozycji, przez niego świat osiąga swoją pełnię i naprawę. Bez niego świat jest wybrakowany, jest jak puste naczynie, a z nim wszystko się wypełnia. Dlatego tak wielka jest miłość Izraela, miłość jak u Beszta, NBBPS, płynąca z jego świętej służby, gdzie wszystko jest blaskiem Boskości, na syna Izraela spływa blask samej Jego istoty, NIBB, wszystkie światy przez niego się dopełniają. Jakżesz więc można miłować Jego, NIBB, nie miłując całkowicie także Izraela, w którym jest blask istnienia? Winniśmy miłować syna Izraela, zabiegać także o jego dobro i potrzeby jego ciała, ponieważ od stóp do głów, wewnętrznie i zewnętrznie, jest ułamkiem Świętego Świętych. W świętych księgach mego dostojnego Pana, nauczyciela i ojca, świętego i sprawiedliwego nauczyciela, NSŚPBW, powiedziano, że „Dla Izraela człowiek powinien oddać życie, gdyż wówczas ukazuje się szczególnie jego miłość i przywiązanie do Pana. Przykładem może być sługa króla, który oddaje życie za jego syna. Widzi wtedy król, że ów jest do niego tak przywiązany, że nie za niego samego, ale za jego syna oddaje życie”332, KŚC333.