RRRR-MM-DD
Usuń formularz

Pisma rabina Kalonimusa Kalmana Szapiry

strona 99 z 380

Osobypokaż wszystkie

Miejscapokaż wszystkie

Pojęciapokaż wszystkie

Przypisypokaż wszystkie

Szukaj
Słownik
Szukaj w tym dokumencie

Transkrypt, strona 99


Podręcznik adepta [1] 65

się, że pobudza się prawdziwą miłością, a nie jest ona do końca prawdziwa, to jednak jest to dobre pobudzenie. Dlatego że w jego wnętrzu święta dusza pobudza się rzeczywiście dla Pana, tylko że skrywa ją cielesność, a ponieważ cielesność także się pobudza, opada z duszy zasłona i prawdziwa staje się miłość w samej świętej duszy, która w nim jest. Zobacz w Tanja, część I349, rozdział 44350, i we wstępie do części II, Szaarej ha-jichud we-ha-emuna351gdzie przytacza352w imieniu świętego Rawa, NBBPSŚ, odnośnie do wersetu „moja gołąbko doskonała”353, że „gołębica oznacza »męczenie się«354, które jest obecne w »każdym zjednoczeniu«355 do służby Panu [»duszę męczy pewne zamieszanie«]356, ale mimo że jest męczona, jest także doskonała”, KŚC. I także to, co zostało wspomniane powyżej357 nie jest wyłącznie owocem twej wyobraźni, ponieważ ty widzisz to w swym wzruszeniu i w wyobraźni, która się uświęca i umacnia – więc to najprawdziwsza prawda, że Boży aniołowie na wysokościach „wszyscy oni są ukochani, wszyscy są nieskazitelni, wszyscy potężni”358, „i ofanim i święte chajot z wielkim zgiełkiem”359, słońce i księżyc, ziemia i wszystko, co ją wypełnia, a ty wraz z nimi wymawiacie razem jednym głosem pieśni i pochwały Panu.

Nawet myśl o poświęceniu duszy podczas Krijat Szma nie będzie wyłącznie myślą, ale wyobrażeniem i wizją rzeczywistą, źródłem ognia przed tobą, w który skaczesz dla uświęcenia Jego Imienia, NIBB. I tak jak przytoczyliśmy powyżej święte słowa z Noam Elimelech z Cejtl katan, „wyobrazi sobie i przedstawi”360, [potrzebna więc jest] nie tylko sama myśl, ale wizerunek i wyobrażenie. A myśl o poświęceniu duszy jako o faktycznym