RRRR-MM-DD
Usuń formularz

Rada Żydowska w Warszawie (1939-1943)

strona 236 z 858

Osobypokaż wszystkie

Miejscapokaż wszystkie

Pojęciapokaż wszystkie

Przypisypokaż wszystkie

Szukaj
Słownik
Szukaj w tym dokumencie

Transkrypt, strona 236


Doręczenie nakazów i inkaso należności ZOM będą dokonane przez Radę
Żyd[owską]. Przedstawiciel Rady Żyd[owskiej] zgłosił żądanie zwrotu kosztów
inkasa należności ZOM. Ta ostatnia sprawa została otwarta do czasu jej ustalenia
przez mieszaną komisję, mającą być powołaną przez Komis[arycznego] Burmistrza Miejskiego.
Ad 5) Z dn. 1 czerwca 1942 szalety w Dzielnicy Żydowskiej, będą prowadzone
przez Radę Żyd, na jej ra[chunek?]. W związku z tym na koszt ZOM wykonane
zostaną wszystkie remonty szaletów i pisuarów w Dzielnicy Żyd[owskiej], zaś Rada
Żydowska, winna dopilnować należytego ich wykonania. Wpływy z szaletów do
1 czerwca 1942 r. przekazane zostaną ZOM, od tej daty będą wpływały na rzecz
Rady Żydowskiej.
Wyniki konferencji potwierdzone zostały przez ZOM pismem z dn. 18 maja
1942 nr nr 1953 i 1954, przy czym istotnie przystąpiono bez zwłoki do remontu
szaletów i pisuarów; kosztorys remontów zatwierdzony został przez ZOM. Nadzór
nad remontami wykonywał Wydział Nier[uchomości] i Urządzeń Użyt[eczności]
Publ[icznej] Rady Żyd[owskiej].
Pismem z dn. 14 maja 1942 Zn[ak] W. XIX.N. 2764/42 Rada Żyd, zwróciła się
do Komisarza Dzielnicy Żyd[owskiej] z wnioskiem o interwencję u Starosty Miejskiego w W[arsza]wie w kierunku odstąpienia od decyzji przekazania oczyszczania ulic w Dzielnicy Żyd[owskiej]. Radzie Żyd[owskiej], a w każdym razie w kierunku odroczenia terminu przekazania Radzie Żyd[owskiej] tych czynności do 1 sierpnia 1942 r. i pozostawienie w Dzielnicy Żyd[owskiej] czynnych na jej terenie 85 ruchomych wózków. Wniosek ten uzasadniono jak niżej:
Koszty oczyszczania ulic na terenie Dzielnicy Żyd[owskiej], pociągną dla Rady
Żyd[owskiej] następujące koszty miesięczne:


100 zamiataczy ulicznych przy wynagrodzeniu dziennym
po zł 6,50 + posiłki obiadowe (zupy) po gr. 90, czyli
dziennie na zamiatacza zł 7,40 .................................................................zł 18 500,-
3 kontrolerów ............................................................................................    zł 1500,-
4 furmanów po zł 12 dziennie i 4 pomocników
po zł 7,40 dziennie dla wywózki zmiotków ulicznych ...........................       .zł 2328,-
utrzymanie 4 koni po zł 160 dziennie ....................................................   .zł 20 000,-
różne wydatki ...................................................................................     .......zł 5000,-
                                                                                            ___________________
                                                                                                razem .... zł 46 828,-
Opłaty od posesji na terenie Dzielnicy Żyd[owskiej]
z tytułu oczyszczania ulic .........................................       ...zł 27 000
opłaty nieściągalne .......................................................zł 7 000             zł 20 000,-
                                                    _______________________________________
                                                                                                 niedobór zł 26 828,-