RRRR-MM-DD
Usuń formularz

Rada Żydowska w Warszawie (1939-1943)

strona 272 z 858

Osobypokaż wszystkie

Miejscapokaż wszystkie

Pojęciapokaż wszystkie

Przypisypokaż wszystkie

Szukaj
Słownik
Szukaj w tym dokumencie

Transkrypt, strona 272


w notatniku służbowym – złożyć raport swojemu bezpośredniemu przełożonemu
podając tło zajścia i uzasadnienie swego postępowania.


                          10. Stosunek do przedstawicieli innych władz.
W razie służbowego zetknięcia się z funkcjonariuszami władz i Rady Żydowskiej
funkcjonariusz SP winien zachować się taktownie i na żądanie udzielić odpowiedniej pomocy.


                                                     11. Zażalenia.
Zażalenia na bezpośredniego, wzgl[ędnie] pośredniego przełożonego, zawierające
wniosek o pociągnięcie do odpowiedzialności porządkowej, dyscyplinarnej lub
karnej – wnosić można w trybie przewidzianym w przepisach o pociąganiu funkc[
jonariuszy] SP do odpowiedzialności porządkowej i dyscyplinarnej.
Zażalenia nie zawierające takiego wniosku – wnosić należy do bezpośredniego
przełożonego, który natychmiast zarządzi wpisanie zażalenia do Dziennika, a nawet – na życzenie żalącego się – wystawi mu potwierdzenie odbioru.
Zażalenia wolno wnosić najwcześniej po upływie 24 godzin, najpóźniej zaś
w ciągu 7 dni od chwili powstania powodu zażalenia.
Przełożony niezwłocznie, najdalej w ciągu 3 dni od daty otrzymania, winien
przesłać władzy przełożonej złożone zażalenie, załączając swoje oświetlenie sprawy. Zażalenie rozstrzyga bezpośredni przełożony. Przełożony, któremu złożone zostało zażalenie, nie może ani go rozstrzygnąć ani też wpłynąć na wycofanie tego zażalenia. Składający zażalenie otrzymuje od rozstrzygającego zażalenie decyzję na piśmie, za potwierdzeniem [5] odbioru, przy czym od decyzji tej służy mu dalsze odwołanie w terminie 7-dniowym do władzy bezpośrednio wyższej.
Brak odpowiedzi w ciągu 3 tygodni od daty złożenia zażalenia uprawnia do
wystosowania odpowiedniego raportu do władzy przełożonej tego funkc[jonariusza], który pierwsze zażalenie przyjął.
Dopuszczalne jest złożenie bezpośrednio, ustnie lub pisemnie, zażalenia każdemu
przełożonemu w czasie dokonywania przezeń inspekcji. Wypadki takie należy
uwidocznić w protokole kontroli: „prośby i zażalenia”.
W razie prośby funkcjonariusza o przedstawienie go do raportu wyższego przełożonego, zwierzchnik bezpośredni obowiązany jest prośbę tę uwzględnić.
Lekkomyślne lub oczywiście bezzasadne składanie zażaleń i pominięcie drogi
służbowej pociąga za sobą odpowiedzialność porządkowaną, w wypadkach cięższych – dyscyplinarną.