RRRR-MM-DD
Usuń formularz

Getto warszawskie

strona 412 z 597

Osobypokaż wszystkie

Miejscapokaż wszystkie

Pojęciapokaż wszystkie

Przypisypokaż wszystkie

Szukaj
Słownik
Szukaj w tym dokumencie

Transkrypt, strona 412


Wychowanie i edukacja [42] 385

[3] c) Stosunek młodzieży do pracy w kompletach. Pilność. Stosunek do ocen. Zainteresowania. Czytelnictwo

d) Stosunek wzajemny nauczycielstwa i uczniów. Brak istotnego kontaktu. Trudno-

ści wynikłe na tle gospodarczym. Wzajemna nielojalność

e) Wpływ tajnego nauczania na poziom moralny młodzieży

5) Rok 1941/2

a) Kontynuowanie pracy w ramach stworzonych w roku poprzednim. Próby ujednolicenia pracy szkolnej

b) Napływ młodzieży męskiej do kompletów

c) Kwestia opóźnionych, to jest tych, którzy po długiej przerwie znowu zaczęli się uczyć. Przyczyny tego zjawiska, jego masowość. Próby szybkiej likwidacji i nieuniknione obniżenie wymagań w stosunku do pewnych grup młodzieży (analogia z Z.S.S.R.)

d) Dalszy wzrost kompletów

[4] e) Pogorszenie się sytuacji materialnej nauczycielstwa w wyniku rozpiętości między cenami artykułów pierwszej potrzeby i płacami

f) Specjalne powody nędzy pewnej kategorii nauczycieli (naucz[yciele] jęz. niemieckiego)

g) Trudności spowodowane brakiem podręczników i innych książek szkolnych. Pasek księgarski

h) Perspektywy na najbliższą przyszłość

Zakończenie

Wnioski ogólne


ARG I 671 (Ring. I/604).
Opis: oryg., rkps, atrament, j.pol., 160x195, 195x234 mm, k. 2, s. 4.
Druk: Selected Documents, s. 491–493.