RRRR-MM-DD
Usuń formularz

Prasa getta warszawskiego: Hechaluc-...

strona 341 z 585

Osobypokaż wszystkie

Miejscapokaż wszystkie

Pojęciapokaż wszystkie

Przypisypokaż wszystkie

Szukaj
Słownik
Szukaj w tym dokumencie

Transkrypt, strona 341


292 „Z problematyki ruchu...” [7]

[20] NA TROPACH ZBANKRUTOWANEJ FRAZEOLOGII

[20]–[35] [Przedruk ze „Słowa Młodych”, artykuł ukazał się w dwóch częściach, w nr. 8 (22), s. 10–15, i w nr. 9–10 (23–24), s. 19–23].

[36] Z ZAGADNIEŃ NIEDALEKIEJ PRZYSZŁOŚCI

[36]–[42] [Przedruk ze „Słowa Młodych”, nr 9–10 (23–24), s. 23–26]. [43] NADCHODZI CZAS

[43]–[49] [Przedruk ze „Słowa Młodych”, nr 8 (22), s. 6–10]. [50] PROBLEMY WYCHOWANIA

[51] WYCHOWANIE SKAUTOWE W DOBIE OBECNEJ (Zarys ogólny)4

Elementarną koniecznością przy wychowaniu skautowym jest wycieczka, podczas której skaut się uczy wszystkiego, począwszy od poznania terenu poprzez jego wykorzystywanie, szkicowanie, uczy się pionierki, różnych gier, hartowania się, udzielania natychmiastowej pomocy itp. W skautingu bowiem nie da się, tak jak w wielu dziedzinach naukowych, oddzielić teorii od praktyki. W skautingu teoria i praktyka stanowią nierozerwalną całość. W skautingu, powiedziałbym, teorii uczymy się podczas zajęć praktycznych.

Obecny stan rzeczy, który uniemożliwia nam przeprowadzanie wycieczek, który zamyka naszą młodzież w ciasnych murach gett, zmusza nas do szukania nowej formy wychowania skautowego. Istnieje również i druga przyczyna, która zmusza nas do pewnego zreformowania naszego wychowania skautowego, a jest nią nasza obecna praca podziemna – nasza praca konspiracyjna, do której powinniśmy się przysposobić i szkolić przez skauting.

* * *

Naszą obecną pracę skautową podzielimy na cztery części, które omawiam ogólnikowo.

Częścią pierwszą będzie „forma organizacyjna”, która z ko[54]lei dzielić się będzie na: